In momentul de fata, atunci cand se doreste eliberarea unui buletin, trebuie prezentate:
– actele casei, daca esti proprietar
– daca nu esti proprietar, trebuie adus proprietarul casei la evidenta populatiei, pentru a semna confirmarea luarii in spatiu in fata functionarului.

Chestia asta duce la probleme pentru persoanele care nu au locuinta in proprietate (chiriasii sunt probabil cei mai afectati, dar mai exista si cazuri aberante de genul asta, prezent in familie: mor parintii si fiul locuieste in apartamentul lor, dar fara sa fi facut succesiunea. Desi locuieste acolo, nu poate face dovada proprietatii, deci nu isi poate reinnoi buletinul).

Persoanele care nu pot face dovada locuintei, au la dispozitie un buletin temporar, care este aproape inutil (arata ca o foaie de hartie cu poza proprietarului).

Propunerea e scoaterea adresei de pe buletin si stocarea ei in format electronic. In Austria, de exemplu, atunci cand te muti in chirie:
– Printezi documentul pentru mutatie de pe site-ul primariei
– Il completezi cu adresa veche (de la care te muti) si cu adresa noua (unde te muti)
– Pe ea semneaza proprietarul apartamentului si tu
– Te duci cu documentul la primarie
– Ti se elibereaza o foaie de hartie care arata noua ta adresa.